Olen nyt muutaman kerran treenaillut Vinnan kanssa tottista. Maahanmeno on kauhian hidas ja pähkäilen että millä sitä nopeuttaisi. Olen yrittänyt viettiä nostaa mutta ei vielä toimi, palkkaan vain nopeista suorituksista leikillä, muuten lelun vinkua vinguttamalla. Samaten seuraamisessa olen yrittänyt saada koiraan kiihkeyttä tehdä, nopeita käännöksiä ja hyvästä suorituksesta nopea palkka. Tehtiin tokokokeen mukaiset liikkeet sunnuntaina, Terhi oli liikkurina, ja jos ei huonosti menoja oteta huomioon, meni ihan ok. Fiilis laskee vaan tytöllä melko nopeasti enkä haluaisi yhtään palkata matalasta vietistä. Paikallaolossa ei pysynyt, harmittaa että sai mahiksen nousta istumaan, taas tuli takapakkia. Seiso-käsky onnistui tokalla yrittämällä. Istuminen ja maahanmeno on mulle vaikeita liikkeitä, mä kun olen tottunut että koira jää siihen liikkeestä mutta tokopuolellahan saakin pysähtyä, ihmeen helppoa? :D. Vielä on pari päivää aikaa miettiä möllitokokisoja, saapi nähdä. Torstaina on agitreenit ja jos ottais Vinnan ja Martan molemmat mukaan, Martan kanssa agia ja sitten vielä Vinnan kanssa tokotreenit sen jälkeen, josko sitten tietäisi mitä tehdä.

Vinna yrittää äijäillä mulle. Yhtäkkiä vaan saattaa kesken lenkin päättää että revinpä hihnaa, tuijotan silmiin ja yritän oikein äristä. Nopea sanallinen pudotus maanpinnalle on riittänyt ja tyttö jatkaa matkaa nätisti. Minen moista pelästy mutta Vinna saattaa pelästyä jos tarpeeksi kokeilee. Tuollainen käytös kun on puhallettava poikki samantien. Muuten kyllä kuuntelee mua hyvin ja on kovin kiltti. Martan kanssa vaan meno välillä liian kovaa ja viikon sisällä olen Martan elämän aikana ekat kerrat nähnyt että sillä menee kuppi nurin ja oikein suuttuu Vinnalle, Mamman hienohermoinen piipero :). 

Tii on joutunut koirahoitolaan, mun pien. Nora lähti koulun kanssa jollekin kierrokselle eri laitoksiin ja laittoi koirat ja kissan hoitoon. Siellä ne raukat on eristyksissä. Mä kärsin siitäkin varmasti enempi kun koirat :D 

Pitäisi alkaa pyöräilemään koirien kanssa, mun pyörässä vaan takakäsijarru temppuilee niin melko riskiä lähteä kun en tiedä miten Vinna käyttäytyy, ei ole kiva lentää stongan yli. Pitää siis tutkailla pyörää ja toivottavasti saan sen kuntoon, välillä voisi harrastaa tuota "laiskan miehen lenkitystä" :)