Käytiin Tiin kansa rallytokon alkeiskurssi. Voi kun meillä olikin kivaa, Tii se on ihan liekeissä kun saa mun kanssa touhuta ja nopeasti oppi uusia asioita. Kurssi loppui viikko sitten ja olen pähkännyt että mitäs nyt, mennäkkö aglityyn vai jäädäkö tokoilemaan. Tuli kuin tilauksesta peruutuspaikka agilityyn ja ilmosin meidät sinne. Eka kerran jälkeen olen kyllä nyt sitä mieltä että me käydään tämä pois ja siirrytään takaisin tokoilemaan. Alusta-arkuuden takia niin paljon vähemmän saan Tiille "voittajan fiilistä" että enp tiiä. Putki ja pöytä oli pahoja paikkoja, sain kyllä typyn hyppäämään itse pöydälle makkaran perässä vaikka ei sillä suostunut liikkumaankaan ja jopa pari kertaa peräkkäin :). Kyllähän tuo varmasti oppisi kaikki esteet ajan myötä mutta saapi nyt nähdä. Kurssia on vielä jäljellä ja aikaa tehdä päätöksiä. Martan kanssa jatketaan pentu-tauon jälkeen agilitya ja jos sitten Tiin kanssa rallytkokoa, tehdään sitä mikä koiralle on kivaa. Martan kanssa käytiin aikanaan rallytokon alkeiskurssi ja  se ei ollut mielestään niin kivaa kun liitäminen. Niin vähäistä kuitenkin meidän treenailu että jos tehtäisi sitä mikä on koirasta ja itsestä mieluisaa.

Tänään mennään Tiin kanssa mätsäriin, voi miksi mua jännittää? Ehkä tottunut aina menemään moisiin paikkoihin jonkun kanssa ja nyt joudutaan ihan kaksin lähtemään. Tuollaiset epäviralliset on kai hyviä treenipaikkoja virallisia varten. Mielenkiintoa ei ole kyllä muuten liikoja moisissa käydä. Nyt olen kesäkuulle ilmoittanut Tiin näyttelyyn ja toukokuulle olisi vielä suunnitteilla. Sertin metsästys alkakoon kesän myötä, se 1 kpl on tämän vuoden tavoite.

Vielä nelisen viikkoa että tulee Martta kotiin. On ollut kuulemma loisto-äiti eikä ole mihinkään apua tarvinnut. Mun loisto-typy <3. 

Jahka kennelliittoon tulee tieto mun kasvattajakurssin käymisestä niin lähtee kennelnimi-anomus matkaan, haaveet toteutuu. Ensi vuonna sitten pieniä gööttipötkylöitä tulee meille, josko saisin sen Martan tyttöpennun kotiin kasvamaan :).. Oli kyllä tosi paljon asiaa kasvattajakurssilla, olin odottanut paljon vähemmän. Voin lämpimästi suositella kaikille jo ihan asian vuoksi ilman mitään kasvatussuunnitelmia.